logo

ג'וק לאם גי טונג לונג פאי חלק 2 “Wushu Kung Fu” יוני/יולי 1998 גרנדמאסטר הנרי פו איי

תעניינתי באמנויות לחימה מאז היותי ילד, והיני מתאמן בהן מזה חמישים שנה. בשנת 1981, כאשר נקרתה בפני ההזדמנות ללמוד מחדש את השיטה (System) ממורי, לאם סאנג סי, הוא עודד אותי לצאת וללמד את השיטה לציבור בארה"ב. במהלך חמש-עשרה שנות ההוראה האחרונות החלפתי ביקורים ורעיונות עם מתרגלי גמל שלמה דרומי ברחבי העולם. אני מקפיד לחלוק את ידיעותי וניסיוני הלימודי עם חברי CKFA (אגודת הקונג-פו הסינית) של פדרציית גמל שלמה דרומי בארה"ב בתקווה כי כולנו נוכל להתקדם עוד. בתקווה, תהליך זה ישרת כקו מנחה לאותם מתרגלים המשתתפים בקונג פו גמל שלמה דרומי וסגנונות אחרים של אמנויות לחימה.

ג'וק לאם גי טונג לונג פאי הוא סגנון מתקדם המבוסס על תפיסת אימונים של לחימה פנימית (In-fighting).

השיטה משלבת כוח ארוך, בינוני וקצר, וכוח הידוע בשם גואן האן דון גאנג. בו פאט (עבודת רגליים) עובדת בשיתוף עם תצורת גוף כדי לדחוס אנרגיה מהפרקים. טכניקות יל-קונג (רכות) כוללות מתודות שאילת-אנרגיה בעזרתן נלחמים ביריבים עדיפי כוח. טכניקות אלו מתייחסות לשימוש מעגל-פנימי של ידי יין-יאנג יל גון (רך וקשה). טכניקות אחרות של גופ-סופ, דן-גט, ידי מספריים ואגרוף עין הפניקס מכשירים את ג'וק לאם טונג לונג פאי להיות אחת משיטות ההגנה העצמית וחיזוק הגוף האפקטיביות ביותר.

עמידה וניתוב אנרגיה

בשיטת גמל שלמה דרומי, הצעדים החשובים ביותר מערבים עמידה וניתוב (או מניפולציית, תפעול) אנרגיה. כדי להשלים את התרגול הבסיסי, על המתרגל להתחיל ממא-בו (עמידה) וסאן-ין (תצורת גוף). העמידה המשמשת כיסודו של הסגנון משתמשת בצורת משולש, דינג באד דינג-בוט באד בוט (עם רגל ימין קדימה ושני העקבים פונים החוצה). הגוף העליון מהמותניים נקרא סאן ין של דוו טאנג דיפ גואט סאו קאי בואי (משיכת החזה למעלה בתנוחת תלייה כשהקיבה משוכה פנימה). עמידה זו תתן עמידה טבעית עם שתי הכתפיים נעולות פנימה וגב עמוד השדרה מכופף מעט קדימה. מבנה זה מאזן את מרכז שיווי המשקל של הגוף. בשילוב זה של קואורדינצית גוף, אפשר לתרגל את עבודת הרגליים כדי לשלוט על הניידות. ניתן ליישם בום בו גון מא בי – משיכת הברך הימנית לגובה משוער של המותן וחציית קו מרכז הגוף במרחק של לא יותר מ 4-5 אינצ'ים, וכך לצעוד קדימה ולעקוב עם הרגל האחורית המחליקה קדימה כראוי. חלק מחברי הפדרציה קוראים לכך Chop step #1, #2 ו – 3#.

תרגולי עמידה מתקדמים יותר משתמשים באותו הרעיון וכך מייבאים עמידת תנועה מעגלית הנקראת מוי פא בו (צעדי פרח-שזיף). בין אם אלו צעדי צ'ופ או צעדים מעגליים, כל תנועה מפעילה ומתאמת את העמידה עם תצורת הגוף כדי לשמור על איזון מרכז שיווי המשקל.

בגו'ק לאם אין אימוני קונג פו מתיפייפים. למתרגלים מסורתיים, שילוב עמידות עבודת רגליים עם תצורת גוף הינה בסיס או שורש הקונג-פו. זכרו כי כמתרגל אמיתי של סגנון זה השורה התחתונה הינה שימוש ויישום של טכניקות הגנתיות והתקפתיות. השילוב של עבודת רגליים ותצורת גוף הינו איזון של מרכז שיווי המשקל כגנראטור מכאני. למעשה, ניידות וכוח של יין-יאנג בג'וק לאם מורכבים על שילוב זה, ובנויים על מהירות וכוח.

פנימי וחיצוני

אימון הכוח מבוסס על שאו לאם נונג קונג (צ'י קונג קשה). גאם ג'ונג ג'או-דיט בו יי הינו למטרות חיצוניות, ושיים מון יל קונג טינג סינג קונג (צ'י קונג רך) הינו למטרות פנימיות. תאורית האימון וקונספט הסגנון הינם יין-יאנג\ייל-גון של סגנונות פנימיים וחיצוניים של קונג פו. מבוסס על מבנה זה של יין-יאנג, אימון פנימי וחיצוני, הסאם-בו-ג'ין (חץ שלושת הצעידות) מסמל את התאוריה והפילוסופיה של החץ-וקשת של יין ויאנג כדי לפתח את התנועות והטכניקת בגמל שלמה דרומי.

סאם-בו-ג'ין מערב את התנועות והטכניקות הבסיסיות עם שילוב עבודת הרגליים ותצורת הגוף בסגנון קונג פו זה כדי לייצא את התנועות יחד עם אגרוף עין הפיניקס הנפיץ ושחרור 1-2-3. שחרור כוח זה, הנקרא גואן האן דון גאנג, מערב את שלושת כוחות 1-2-3 של השיטה: קצר, בינוני וארוך. האימון בסאם בו פון נאן צ'וי (שלושת צעדי אגרוף עין הפיניקס) משרת כשילוב הבסיסי של צורת הנונג קונג (צד כוח) עם ידי המספריים של אגרוף עין הפניקס.

בצידו הרך של אימון זה, ישנו מוי פה יל קונג המוכר כסאי מון לוק הופ סאו. מערכת פרח השזיף משתמשת בארבעת כיוונים הנקראים שערי "מון": שנג מון סאו (עליון), צ'ון\ג'ון מון סאו (מרכז), יה מון סאו (ימין), ג'וו מון סאו (שמאל); ובנוסף טכניקת לוק הופ (שש ההרמוניות). בתוספת, ישנה טכניקת אימון יד רכה הנקראת סופ בוט באן או סופ בוט מור קיו סאו (18 הידיים המשתנות), עליהם מתאמנים בתרגילים עם שני בני-אדם, דומה לתרגול ידיים דביקות של ווינג-צ'אן.

תרגולי שיים קווין

הסגנון משלב את האגרוף הנפיץ הגדול עם אימון אגרוף עין הפניקס, שיים קווין סופ באט דים (מערכת הכאת 18 נקודות הלחץ של ג'וק לאם גי טונג לונג פאי). האימון בשיים קווין מערב שישה אגרופים:

שיים קווין יאט לו (ג'ט צ'וי), שיי קווין יא לו (ייל צ'וי), שיים קווין סאם לו (שינג שון הא צ'וי), שיים קווין סיי לו (דאן צ'וי), שיים קווין נג לו (בן צ'וי) ושיים קווין לוק לו (גאו צ'וי).

הכוח החיצוני הייחודי טונג לונג לוק גאנג (ששת הכוחות של השיטה) הינם גואן האן דוו גאן (כוח גוף עליון), גואן האן ג'ט גאן (כוח קדמי), גואן האן האר (כוח הגוף התחתון), ג'ו מון גאן (כוח הצד השמאלי), יה מון גאן (כוח הצד הימני) וג'ון מון גאן (כוח המרכז).

ששת האגרופים של שיים קואן הינם המכות האימתניות של המערכת עם אגרוף עין הפניקס, ומבוססים בסגנון זה של קונג פו בלוק גאן. כך שילוב ג'ון מון סאו, יה מון סאו וג'ו מון סאו יחד עם הצד הקשה והצד הרך יוצרים את תאורית האימונים של שיים קווין.

מכות קטלניות לזרם הדם

שיים קווין סופ בוט דים נקראת גם דאי האו טאו (הכאת זרם הדם). התיאוריה של קונג פו מסורתי וקטלני זה מבוססת על לחץ מקומי על נקודות הצטלבות של מערכת העצבים האנושית. בהסתמך על תאורים מילוליים וחומרים כתובים שהועברו ממורי סיפו לאם סאנג בשנת 1984, ג'וק לאם גי טונג לונג פאי שיים קווין 18 דים או דאי האו טאו מונע מהתאוריה האמפירית של זרם הדם האנושי הזורם במקטעי זמן שונים על בסיס יומי. לדוגמא, זרימת הדם בתנועת חמצן מומס זהה לשעון בן 24 שעות. תאורית השיים קווין מיישמת את הרעיון של זרימת הדם, באופן יין-יאנג, למיקומים שונים בזמנים שונים במהלך היום. יחד עם חישוב הזמן הסיני המסורתי, כל יחידת זמן בסיסית זהה לזמן של שעתיים. בהתבסס על טבלת זמן זו, ליום יש שנים עשר חלקים המתחילים ב-11 בערב. לדוגמא, הזמן בין 11 בערב לאחת בלילה, במרחב שעתיים, נקרא ז'הו-שוה. לפי הבסיסים התיאורטיים והתפיסתיים של השיטה, איבריו הפנימיים של האדם, 14 מרידיאנים ו-36 נקודות לחיצה עיקריות מקושרים לתנועות מחזור הדם. בטכניקות שיים קווין, מאמינם שזרימת הדם סביב הגוף הינה כמו גלי אוקיינוס. בכל מקטע או תקופה ישנה נקודת ריכוז של דם המתגלגלת לחלק מסויים של הגוף. לדוגמא, בז'הו-שוה, זרימת הדם מתרכזת בפנים סמוך למרכז השפה העליונה ומתחת לאף, נקודה זו נקראת זן ז'הונג במערכת השיים קווין. דוגמא נוספת היא בהאי שוה (21 עד 23), אוקיינוס הדם מגיע לנקודת יונגקואן (בתחתית כף הרגל).

הכה בזמן הנכון

תיאורית השיים קווין מבוססת על "נקודות" אלו של זרם הדם במקטעי הזמן של השעון הסיני המסורתי. נקודות התקיפה המקושרות עם זרם הדם לנקודות הלחץ העיקריות בגוף יוצרות 18 זוגות של נקודות, וכך המערכת נקראת 18 דים (נקודות) שיים קווין. עם ידע בטכניקות נקודות התקיפה האלו, יוודע מיקום נקודות הלחיצה ומסגרות הזמן של מערכת מחזור הדם בגוף. כל מכה בזמן ובמקום נכון ייצור מחסום בזרימת הדם, והתוצאה תהיה שיתוק או מוות. הסיבות הינן פשוטות מאוד: תוצאת המכה תהפוך או אפילו תחסום את זרימת הדם, דבר שימנע הגעת חמצן למוח. אף אם דבר זה ימשך כשניה, הוא יגרום נזק חמור.

כמתרגל בתקווה להגיע לרמת שיים קווין, על המתרגל לרכוש התמדה וכך הדרכה של מורה מתאים, התקדמות צעד אחר צעד באימון יומיומי, עבודת רגליים נכונה והבנה של תפיסת האימון של המערכת.

כל שלב התקדמות נשען על מספר בסיסים תיאורטיים ותפיסתיים. על המתרגל לדעת את מטרת היחסים בין עבודת רגליים ותצורת גוף, מטרת צורות אימון שונות וכמובן, היכולת להשתמש בג'וק לאם גי טונג לונג פאי בצורה הגנתית והתקפית.

צור קשר

מייל: 
נושא פנייה: 
שם: 
טל: 
הערות 
    

disipline

 

חדשות

האימונים מתקיימים במתנ"ס לזרוס ברחוב הבעל שם טוב 47.
האימונים ייערכו לסירוגין הן באולם האירועים והן בחדר הלחימה

לפירוט מפת הגעה ומערכת השעות, לחץ כאן


ספייקי המכשיר הייחודי להגנה עצמית, מתאים גם לנשים ולחסרי ידע באמנות לחימה. ספייקי יכול להציל את חייך.
קורס הגנה עצמית כיתות נפרדות לנשים
כל יום שני!

ספייקי


פותחים שנה חדשה!!!
האימונים מתחילים יום שני 1-9-14
נפתחו מקומות לחדשים (ילדים ובוגרים)