logo

קונג פו גמל שלמה דרומי

גראנד מאסטר הנרי פו אי וסיפו ספיר טלקונג-פו גמל שלמה דרומי הינו שיטה שלמה ומלאה ללחימה (Pai). המון משמעת עצמית, אימון והתמדה נדרשים ללימוד שיטה זו של קונג פו. השיטה מורכבת מיותר מסתם כמה אגרופים ובעיטות ומיועדת לאנשים רציניים ובוגרים בלבד. היא מתאימה לגברים ולנשים כאחד ומקנה הרבה יתרונות כושר ובריאות.

קונג-פו גמל שלמה דרומי כולל בתוכו טכניקות ברמה גבוהה של שימוש בכוח היריב לצורכי הגנה והתקפה באספקט של אימון ולחימה. השיטה מכילה טכניקות של צ'י קונג פנימי הנקראות Yeul Kung לפן הרך וטכניקות של צ'י קונג חיצוני הנקראות Nong Kung לפן הקשה. שיטה זו היא גם קשה (חיצוני) וגם רכה (פנימי), ומוגדרת כסיגנון ינג-יאנג/ Yeul Gon של קונג-פו. במנחי הגוף של השיטה, כמו עם גמל השלמה, המרפקים הם נקודת המשען המכריעה על ידיה התקפות היריב ירוסנו ויבואו בתגובה. המרפקים מוחזקים צמוד לקו המרכז לפני הגוף, ודרך תנועות עיגוליות המשולבות באופן תכוף עם ידיים "דביקות", היריב מחוסל במהירות. ככל שאדם מתקדם בשיטה, כך תנועותיו הופכות שנונות ואלגנטיות, כמו בכל צורת אמנות אחרת. 

תוכנית אימונים

enterthegate1הפדרציה שלנו (C.K.F.A) הקימה תוכנית אימונים המורכבת ממספר שלבים:  מתחילים, שלב 1, שלב 2, שלב 3, שלב 4 ומתקדמים. התלמידים החדשים יתקדמו במהלך הלימוד לפי השלבים ויצטרכו לרכוש מיומנויות אלו:

  • עבודת רגלים ועמידה (Mar Bo)
  • תנוחת גוף (Sun Yen)
  • טכניקות ידיים (Kuan Fat)

הטאו-לו (סדרת התנועות) הראשונה נקראת Som Bo Jin והיא הבסיס ל-Lok Gang ,Som Yen ו-Bot Sick, שהם עבודת הרגלים, הגוף והידיים של השיטה. Lok Gang מציין את Guen ,Han ו-Don, שהם ששת הכוחות הקצרים, הבינונים והארוכים. Bot Sick מציין את שמונה הטכניקות הבסיסיות של לכידת היריב.

טאו-לו נוספת בשם Som Bo Fun Non Choi מהווה את הבסיס לצ'י קונג הקשה של השיטה ומשלב בתוכו טכניקות בסיסיות של נשימה, למטרת המרה של אנרגיות הגוף, הנקראות Won Hay.

לתלמידים המתקדמים יותר ישנן טכניקות של נשימה וצ'י קונג הנקראת Jook Lum Gee Tong Long Pai Ting Sing Kung (טינג סינג משמעו "כצורתם של השמיים"). טינג סינג צ'י קונג הוא לב שיטת הגמל שלמה דרומי. הצ'י קונג הזה מעניק לעוסק את ידע שלושת השערים – אמצעי, שמאלי וימיני, כמו גם את העליון, האמצעי והתחתון. בנוסף הוא מעניק ידע על איך לזוז מעקב לבוהן ומקימור כף הרגל ללהב החיצונית. אימונים פנימיים מתחילים ומתפתחים כאן בעודך לומד על ה-דאן טיאן, ההתפתחות של צ'י ותנועת הצ'י בכל הגוף. סבלנות באימוני צ'י קונג היא לא רק עוזרת, היא הכרחית באופן מוחלט. מבין כל הנשקים שבמחסן העצום של גמל שלמה דרומי, אף אחד לא מפחיד יותר מכוח האינץ' הקטלני. בדיוק כשאתה חושב שחסמת, לכדת, או החזקת בו, העוסק המיומן מתפוצץ בכוח אינץ' סוחט (כמעט תמיד לתוך עצבים או אזור חיוני). בתוך שביב של שנייה המשחק השתנה קיצונית. טינג סינג צ'י קונג משחק תפקיד מרכזי באימוני כוח אינץ', במיוחד בשימוש מכות אצבע. על יסודות רבים לבוא יחד כדי לתעל טכניקה גבוהה מוצלחת של מכת אצבעות. קודם על הגוף להיות ממוקם נכון כדי ליצור ולהכיל צ'י. שנית, המכה צריכה להיות משולחת בשנייה המדויקת בה היד מתמלאת בצ'י.

השושלת וההיסטורה הוציאו לשיטת קונג-פו זו מוניטין של שיטה יחודית וקטלנית ללחימה פנימית. מושג זה של לוחמה פנימית והתאוריות שעומדות מאחוריו נלמדות גם כן ברמות המתקדמות. ראשית, נדרשת למידה של הטאו-לו והטכניקות ורק אחר כך ישום שלהן עם בן/בת הזוג לאימונים ב- Two Man Sets (טאו-לו ותרגילים לתרגול בזוגות). טאו-לו וטכניקות אלו כוללים גם את ה-Sheim Kuen של השיטה (האגרוף הארוך של "עין הפיניקס"). בסך הכול ישנם שישה מהאגרופים הארוכים:

  • Shem Kuen Yat Lo - Jet Choi
  • Shem Kuen Yue Lo - Yul Choi
  • Shem Kuen Som Lo - Shing Chung Har
  • Shem Kuen Say Lo - Dan Choi
  • Shem Kuen Ng Lo - Ben Choi
  • Shem Kuen Look Lo - Guo Choi

כל אגרוף ארוך משלב את הינג-יאנג/ Yeul Gon של השיטה: פנימי לצד הרך אשר משאיל וחיצוני לצד הקשה אשר מכה. הקטה הארוכה האחרונה נלמדת בשלבים המתקדמים ונקראת Sheim Kuen 108. סיאם קוון היא הטאו-לו השלישית ומציעה רמה מתקדמת של אימונים. מכונה גם שיטת מוי פה. אימון זה מתרכז בשיטת צבתות הטונג לונג (אצבע) היכן שצבת יכולה לפתח את כפות הרגליים והמרפקים כמו גם מכות בידיים פתוחות.

הקדמה זו מציגה תמונה כללית בלבד של אימונים בסגנון קונג פו זה. למעשה, השיטה היא הרבה יותר מפורטת. בנוסף, בית הספר מספק תוכנית אימונים מתקדמת שמצריכה אימוני לחימה ועבודה חופשית, תרגילי זוגות כגון Dut Jong ותרגילי לחימה פנימית Mor Kiu. קונג פו גמל שלמה דרומי הוא עבודת רגלים ועמידה, תנוחת גוף, טכניקות ידיים, צ'י קונג, כוחות אינץ' ולחימה. אבל אם כל צעד לא נלמד, מתורגל ומבוצע נכון, השיטה מפסיקה להיות Jook Lum. בסופו של דבר, הדרכה מוסמכת, גישה מתאימה ואימונים שקדניים תמיד יהיו בעלי הברית הטובים ביותר.

לפרטים נוספים אודות בית הספר ליחצו כאן.

צור קשר

מייל: 
נושא פנייה: 
שם: 
טל: 
הערות 
    

disipline

 

חדשות

האימונים מתקיימים במתנ"ס לזרוס ברחוב הבעל שם טוב 47.
האימונים ייערכו לסירוגין הן באולם האירועים והן בחדר הלחימה

לפירוט מפת הגעה ומערכת השעות, לחץ כאן


ספייקי המכשיר הייחודי להגנה עצמית, מתאים גם לנשים ולחסרי ידע באמנות לחימה. ספייקי יכול להציל את חייך.
קורס הגנה עצמית כיתות נפרדות לנשים
כל יום שני!

ספייקי


פותחים שנה חדשה!!!
האימונים מתחילים יום שני 1-9-14
נפתחו מקומות לחדשים (ילדים ובוגרים)